Menu
שאל את הרב
print
אא

1)בהלכה ברורה חלק א' עמוד שסז למטה מביא את דברי המגן אברהם שאמר שלומדים מתפילין.שכמו שבתפילין לא ישים בלילה כך גם טלית.וזה נראה לי תמוה מאוד הרי הטעם שלא מניחים תפילין בלילה זה בגלל ששמא יפיח בהם ובטלית אפשר להפיח אז איך הוא אומר שלומדים מתפילין לגבי טלית? 2)אדם שמדליק את הנר להבדלה האם הוא צריך לברך מיד על הנר?או לחכות להבדלה? 3)אם בהבדלה המבדיל ברך בורא פרי הגפן ואז מישהו דבר לפני המבדיל בין קודש האם יצא ידי חובה מי שדבר? והאם בקידוש זה אותו דבר (שמישהו דיבר לפני שהמקדש שתה)?

הרב רזיאל כהן

א) יש מקרים שמותר להשאר עם תפלין עליו בלילה ואין חוששין להפחה, כגון שהיה הולך בדרך ושקעה עליו חמה. אולם למרות שמותר להשאירם עליו, יש לו להניח ידו עליהם לכסותם מפני הרואים שלא יחשבו שלילה זמן תפלין הוא (עיין סימן ל' ס"ד ובמג"א). ומזה למד המג"א שגם לגבי טלית יש מקום לחשוש לטעות זו ולסלקה מעליו בשקיעה, כי גם לגבי טלית קי"ל דלאו זמן ציצית הוא.
ב) יש לו לברך עליו בשעת ההבדלה כמו כולם, כי ברכת הנר אינה ברכת הנהנין (שאסור ליהנות קודם שיברך), אלא ברכת השבח.
ג) ידי הבדלה או קידוש ודאי שיצא (עיין סימן רע"א סט"ו ובמשנ"ב שם), אבל ברכת "בורא פרי הגפן" לא יצא בה ידי חובה. ואם בכל זאת רוצה לשתות – יברך (עיין ברכת ה' חלק א' פ"ד ס"ג).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן