Menu
שאל את הרב
print
אא

כאשר יש במילה אחת קדמא וגם זקף קטן כגון במילה "ואשתך" בתחילת פרשת יתרו. לימדו אותנו לא להתיחס לקדמא כלל. אז למה היא נכתבה?

מרן ראש הישיבה

לא מצאו המדקדקים טעם לזה. ויש שעושים קצת ניגון בקדמא.

שאלת המשך:

יש להעיר שלפעמים זה סותר את כללי הדקדוק כמו במילה "לבשתך" בהפטרת מחר חודש – שאי אפשר לנגן קצת בבי"ת כיון שיש בו קמץ קטן. מה מנהג תונס בזה?

מרן ראש הישיבה

זו הבעיה (וכן וערפכם בפרשת עקב). לכן אבא זצ"ל אינו עושה שום ניגון.

שאלת המשך: העמדה קלה על קדמא שנמצא על מילה שיש אחריה מקף ובמילה השנייה יש זקף קטון

שלום, בשאלה מספר 3730 ראש הישיבה כותב שמוה׳׳ר האיש מצליח זצ׳׳ל נהג שלא לנגן קדמא הנמצא על מילה שיש עליה גם זקף קטון. האם הוא הדין על קדמא הנמצא על מילה שיש אחריה מקף ובמילה השנייה יש זקף קטון ? בפרט בפרשת נח (ז,ח) ומן–הבהמה, ומן–העוף, שאם מנגנים הקדמא הנמצא על מילים ׳׳מן׳׳ תשתנה המשמעות לגמרי ?תודה רבה

הרב חנוך הכהן

נכון, גם במקרים אלו לא מתייחסים כלל לגעיא.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן