שאל את הרב
1. שמעתי באחד השיעורים באתר שהתוס' לא הכירו הזיתים, ולכן פירשו מ"ש בגמ' אמרה יונה לפני הקב"ה יהו מזונותי מרים כזית, היינו עלה של זית, ולא על הזית עצמו. וקשה לי טובא דא"כ אמאי נקט דוקא זית, והרי כל העלים של כל העצים מרים, והיה צריך לומר יהו מזונותי מרים עלי כעלה.2. עוד רציתי לשאול בגמרא קידושין דף ד' ע"א כתוב: אמרי כתיב מאן בלעם. וקשה לי מדוע לא למדה הגמרא מפסוק שלפניו כי מאן ה'.
מרן ראש הישיבה
א) אולי עלי-הזית מרים יותר משאר עלים (עיין תוס' עירובין יח:).
ב) כי לא הגון לפרש מאין ה' ח"ו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור