סעודת ט"ו בשבט לא מוזכרת בשולחן ערוך ואף לא בכתבי האר"י ז"ל. וכיון שאינה אלא מנהג בעלמא, רוב העם לא ראו לנכון להפסיק את לימודיהם ועבודותיהם באמצע היום כדי לעשות סעודה זו, משא"כ בלילה שכל בני הבית נמצאים יחדיו בבית. וסמך לדבר שנוהגים לעשות הסעודה בליל ט"ו בשבט, שמעתי מהרב מישאל חיימוב מהגמרא בראש השנה (דף י"ד ע"ב) ליקט אתרוג ערב ט"ו בשבט עד שלא תבוא השמש וחזר וליקט משתבוא השמש אין תורמין ומעשרין מזה על זה, לפי שאין תורמין ומעשרין לא מן החדש על הישן ולא מן הישן על החדש. ע"כ. הרי שעיקר קביעת המעשרות שלענין זה ט"ו בשבט הוא ר"ה, זה תלוי בעיקר בצאת הכוכבים של ליל ט"ו בשבט. ומ"מ ודאי שהרוצה לעשות סעודת פירות ביום ט"ו בשבט, הרשות בידו, ותבא עליו ברכה.