Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי וידאו קצר, של תלמוד תורה של הילדים, בקהילה היהודית, בתוניסיה, שלומדים עם המלמד ורציתי לברר:
א.הם למדו את פרשת ויגש-הפסוק של פגישת יעקב ויוסף ושם כתוב "ויאסור יוסף מרכבתו" - אז הילד קרא "מרכבתו" עם דגש בבי"ת והמלמד לא העיר לו על זה (אבל על ה- "מר" הוא העיר, כיון שהמ"ם מנוקדת בסגול וזו תנועה קטנה וצריכה להיות קצרה ותכף אחריה הרי"ש)-מה פשר הדבר?
ב. במילים "לקראת ישראל אביו גשנה" המלמד אמר "אביו", עם דגש בבי"ת והילד חזר אחריו-מדוע?
ג. במילה "גשנה", אחרי הגימ"ל, יש חולם חסר והילד קרא אותה, כאילו שהיא מנוקדת בקובוץ וזה עבר בשקט מבחינת המלמד-מה ההסבר?

מרן ראש הישיבה

א) בכל עדות המזרח (מלפני 600 שנה) לא הבחינו בין בי"ת דגושה לרפויה, כמו שהאשכנזים אינם מבחינים בין גימ"ל דגושה לרפויה.
ב) כנ"ל.
ג) החולם והשורוק דומים בפי יהודי תוניסיה בהשפעת הערבית, וגם מתחלפים בתנ"ך.

שאלת המשך:

אם כן, האם לכתחילה, עדיף שלא להבחין בין בי"ת דגושה לרפויה, על מנת שתהיה מסורת אבותינו בידינו?

מרן ראש הישיבה

עדיף להבחין, כי מפורש בספר יצירה שבג"ד כפ"ת יש בהם שני מבטאים.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן