Menu
שאל את הרב
print
אא

בפרשת תולדות (פרק כז פסוק יט) פירש רש"י: אנכי עשו בכורך - אנכי הוא המביא לך, ועשו הוא בכורך. ומקורו מן המדרש שתיבת אנכי היא מוטעמת ב'פשטא' שהוא טעם מפסיק. וקשה לי שהרי גם בדברי עשו (פסוק כט) תיבת אני מוטעמת ב'תביר' שהוא טעם מפסיק, וא"כ אין ראיה מזה שמוטעמת בטעם מפסיק לחתוך דבריו לשני חלקים.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

נראה שהמדרש לא מזכיר את הטעמים כהוכחה לדבר. אלא המפרשים עשו סמך לדבר מן הטעמים. ובאמת יעקב הפסיק בינתיים והתכוין לפירוש הזה ועשו לא התכוין.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן