Menu
שאל את הרב
print
אא

בתשובה 3106 של הרב אמיר שליט"א כתוב כך: "ידועה דעת אור העולם רבנו הרמב"ם שהלומד שאר חכמות בשביל להחכים בהם בחכמת התורה ועבודת ה', נחשב לו הכל כלימוד תורה, כי כל החכמות משמשות כרקחות טבחות ואופות לחכמת התורה, ומאידך יש לומדי תורה שבשבילם התורה היא "סם המות" ב"מ, והכל תלוי בכוונת הלומד ולא במלה "למד"." אשמח מאוד לדעת את מקור דברי הרמב"ם הללו (בינתיים מצאתי שכתוב כיוצא בזה בספר אורח ישרים (פיוטערקוב תרס"ט) ח"א עמוד 192 ד"ה ברתיה לקראת סוף העמוד: "כי אם הייתה כוונתו לשם שמים, נחשב לו לימוד החכמות כלימוד התורה, כי על ידה ידע הרבה גופי תורה וכו' שכרו גם בעד החכמות שלמד" וכו' עיין שם. אך הרמב"ם לא נזכר שם בהקשר זה).

הרב אמיר דאדוואנד

עיין בהקדמת הרמב"ם למסכת אבות בפרק חמישי, ובתשובות פאר הדור להרמב"ם (סימן מ"א). וראה עוד בהרחבה בכתבי הרב קאפח זצ"ל ח"ב (עמוד 539).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן