Menu
שאל את הרב
print
אא

מרן בשלחן ערוך (סימן ע"ד) פסק שאם אדם שנמצא בעמידה ושומע קדיש עוצר ומכוון לדברי השליח ציבור. האם צריך לעשות את כל הכוונות שנזכרו ב"יהי שמיה רבא" - למשל למחות את זכר עמלק וכו'? או מכיוון שיכול לאבד את ריכוז העמידה מכוון רק יהי שמיה רבא בפשטות?

הרב רחמים מאזוז

מסתבר שיכוין ביאור המלים כפשוטם. ובלאו הכי יש פוסקים הסוברים שאין לו לשתוק. והרב כף החיים שם (סי' ק"ד אות ל"ו) כתב שאם המתפלל רחוק מהשליח ציבור ולא יכול לשמוע טוב מהש"ץ או שמתפלל עם המקובלים שהש"ץ מאריך הרבה בקדושה או בקדיש לא ישתוק. וכן אם המתפלל הזה הוא מכוון, ואם יפסוק יתבלבל באיזה כוונה לא יפסיק. ע"כ.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן