ברצוני לשאול מספר שאלות בעיקר בענייני נישואין (כיוון שאנחנו ממש לפני נישואין בע"ה יתברך, מקווה שלא הפרזתי בכמות השאלות): א. פורסם באתרכם שמרן ראש הישיבה פוסק שאין לעשות שבועה בעת החופה ושאתם מוכרים בחנות הספרים באתר נוסח כתובה ללא שבועה. אך לא הצלחתי למצוא את זה בחנות באתר. כיצד ניתן להשיג הכתובה ללא השבועה?
ב. קראנו בסידור "איש מצליח" שמנהגנו בתונס שהחתן מברך בעצמו את ברכת האירוסין. האם נכון הדבר גם בימינו? והאם נכון לעשות כן כשהכלה היא אשכנזייה?
ג. האם כדאי לחתן ממוצא טוניסאי לקדש גם בטבעת זהב (כדעת גדולי ישראל כמו הרבי מילובאוויטש) , ביחוד שחשוב מאוד לכלה להתקדש בטבעת זהב דווקא?
ד. האם יש ענין בתענית דיבור לחתן ביום חתונתו?
ה. האם צריך לקיים חנוכת בית גם בבית שאינו בבעלותם של הדרים בו? אם כן - מה הן ההלכות וההנהגות (כמנהג תונס) בעת חנוכת הבית? כיצד מקיימים את חנוכת הבית? ומתי ? האם ראוי להמתין לאחר השבע ברכות כדי לבצע חנוכת הבית ושבע ברכות, או לבצע מיד לאחר החתונה?
ו. שמענו פעם שע"פ קבלה לא כדאי לקרוא לילד בשמות המכילים אותיות י' - ה' - ואות ו' ברצף כגון "אליהו", "יהושוע" וכו'.. האם זה נכון?
ז. במידה ויש בדיוק מנין (ולא יותר) וכמה מתוך באי המנין מעוניינים לאמר קדיש יחדיו - האם ניתן לעשות כן והאם יש הגבלה למספר אומרי הקדיש מתוך המנין? לדוגמא האם 8 מתוך 10 יכולים לאמר קדיש ורק שניים יענו ?
ח. כתוב שכל עוונותיו של חתן נמחלין לו ביום חתונתו. האם הכוונה היא לכל עוונתיו באמת או רק לעוונות שבין אדם למקום , לא כולל עוונות שבין אדם לחבירו?
ט. כיצד ניתן לעשות תשובה על גזל? האם ניתן להשיב הגזל בעילום שם תוך כדי צירוף מכתב? בעיקר שחשיפת זהותו של הגוזל לנגזל יכולה לגרום לאי נעימות גדולה ואף למריבה ממש.