ידועה המחלוקת האם איסור אכילת מצה בערב הפסח מתחיל כבר מהערב, או קיים רק ביום, והנה, יש ראייה חזקה לדעת הסוברים שהאיסור שייך רק ביום, מזה שנאמר במשנה במסכת פסחים "שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ ומצה" - מכאן ראייה חזקה שהאיסור קיים אך ורק ביום, ואילו בכל הלילות, כולל הלילה שלפני ליל הסדר, אין כל איסור, נשאלת השאלה - אותם הסוברים שהאיסור מתחיל כבר מהלילה, מה יעשו עם המשנה האומרת "שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ ומצה"? כיצד יסבירו את המשנה באופן שלא תסתור את שיטתם?