זה תלוי אם הלומד מתחיל או ותיק. הבאתי כאן לשונו של מו"ר הגאון המופלא רבי משה הלוי זצ"ל שדיבר בזה (קונטרס תורת משה ח"ו סי' כ"ט נדפס בסוף ספר ויען שמואל ח"ט): עיון: ללמוד בבקר כשהראש צלול עיון בין שלוש לחמש שעות בלי חברותא, ולדקדק בסוגיא עד כמה שאפשר, וללמוד בכל רש"י מה הוקשה לו, ואח"כ עדיף לחזור עם חברותא ולכתוב את כל החידושים בסגנון צח ובהיר כאילו אתה כותב לפרסום. ורצוי מאוד ללמוד דברי אחד מרבותינו הספרדים, כמו הרמב"ן או הרשב"א. וללמוד בסוגיא גם כן תוס' מהרש"ל מהרש"א ועוד אחרונים, ואח"כ פסקי הרא"ש טור בית יוסף ושלחן ערוך על הסוגיא. בית יוסף: שעתיים ביום טוב"י וש"ע וקצת אחרונים, כמו באר היטב ופתחי תשובה ושערי תשובה. ספרים שונים: שעה ביום ספרי אחרונים, כמו שו"ת נודע ביהודה, חתם סופר, שער המלך, שו"ת חיים שאל וכו'. וכשבקי בזה כבר ובחר שאלה מספרי השו"ת, יעיין בסוגיא של השאלה עיון גמור ובראשונים, ואחר שיקבע מהלך תשובה יכתבנה. בקיאות בגמ': לפחות דף ליום עם רש"י בלי תוספות, ובסוף שבוע לחזור על כל הדפים שלמד. בקיאות בשלחן ערוך – לפחות סימן אחד ליום בלי מפרשים מאורח חיים עד חושן משפט. ללמוד ספרי מוסר כמובן.