הנה מדברי הרב חזון עובדיה הללו בלבד, אין ראיה גמורה, דיש לומר דשאני התם שחוזר ומדליק בביתו בפני עצמו, אולם כאן שחוזר ומדליק בבית הכנסת לפרסם הנס ברבים, ובזה אף שהדליקו כולם ובירכו כל אחד בביתו, יחזרו לברך לפרסום יותר. אולם מדברי החזו"ע (עמוד נו) שכתב שכשחל ליל ראשון של חנוכה בליל שבת שכל אחד כבר בירך בביתו, לא יברכו בבית הכנסת אלא ברכת להדליק. עיין שם. מבואר שגם ברכת שעשה נסים לא יברכוה באופן זה, ומינה לשאר ימים גבי ברכת שעשה נסים. ומכל מקום עיין שם בהערות (עמוד נז) שמי שחוזר ומברך בבית הכנסת שהחיינו, יש לו על מי לסמוך. ומכל מקום אם יש אחד שלא בירך בביתו, נכון שיתנו לו להדליק, ובזה יצאו מידי כל ספק.