גם לדברי מוה"ר מנוחת אהבה זצ"ל אין להתיר לומר לנכרי לפתוח דלת אם פתיחתה כרוכה בחילול שבת, שאין להתיר אלא באופן שפתיחת הדלת אינה נעשית ע"י חילול שבת אלא שע"י פתיחתה נגרם חילול שבת, כמו פתיחת דלת מקרר. והטעם משום שכשפותחה אינו מתכוין לחילול שבת, וכל דבר שאין מתכוין מותר אפילו כשנגרם על ידו חילול שבת. ואף באופן שוודאי יהיה חילול שבת אסור, מכל מקום התירו הפוסקים כשנעשה על ידי נכרי. אבל כשמתכוין לחלל שבת כמו דלת שנפתחת ע"י כפתור ולוחץ על הכפתור לפותחה, הרי מתכוין לדבר האסור בשבת ואסור לעשותו גם על ידי נכרי.