א). עם ישראל לא רצו להתיר את השבועה מכל סיבה שהיא מפני חילול השם, שלא יאמרו שאינם מקיימים את השבועה. וזה דוקא בשביל לרחק, אבל גבי שבט בנימין שהפתח הוא להציל ולקרב שבט ישראל חפשו פתח, כי אין בזה חילול השם.
ב) בשעה שיהושע גילה שהם שקרו הוא לא השאיר אותם גויים גמורים אלא גזר עליהם שכל זמן שבית המקדש קיים דינם יהא כעבדים שחייבים במצוות כאשה (יבמות דף ע"ט ע"א) ויהיו חוטבי עצים ושואבי מים לבית המקדש (כי לא שייך להשאיר אותם בתור גויים בארץ ישראל). ולכן לא הברית מנעה את דוד ושאול להפטר מהם, אלא העבדות וקבלת חלק מהמצוות כעבדים. ויש בזה עוד אריכות. ואין כאן מקום להאריך.