לדעת מרן הראשון לציון בלוית חן ס' פ"ה ועוד, שכל חולה שיש בו סכנה שהוצרכנו לחלל עליו שבת מחללים שבת עבורו כמו שרגילים ביום חול, ששבת הותרה אצל פיקוח נפש, ולדבריו יעשה כמו שרגיל לעשות בחול. ויש חולקים ששבת דחויה אצל פיקוח נפש, ומוה"ר הגר"מ הלוי זצ"ל במנוח"א ח"א פרק כא סעיף ט' פסק שיש להחמיר בזה במקום שאפשר על ידי שינוי או נכרי. ע"ש. ולפי זה גם בנדון זה כיון שאפשר לעשות באופן היותר קל אין להקל לחלל שבת בכמה מלאכות שלא לצורך. ואפשר שגם לדעת הלוית חן בנדון דידן יש להחמיר כיון שאין צורך בחילול זה, וכן משמע מדבריו שאין להקל אל אם כן יש צורך. ע"ע. ואכמ"ל.