אם רוצה לנתק מכשיר חשמלי מהשעון כדי לחסוך בחשמל, אסור, שכלים אלו מלאכתם לאיסור ואסור לטלטלם שלא לצורך שבת. אבל אם רוצה לנתק מאוורר כיון שקר לו ואין לו מקום אחר לישב שם יש להתיר. ולענין לחבר מכשיר חשמלי ביום טוב, הנה בחזון עובדיה הלכות יו"ט הקל מרן הראשל"צ שליט"א גרמא באיסור דרבנן ביום טוב. ולפי זה גם בחיבור מכשירים חשמליים לשעון שבת שאינו פועל יש להתיר. אולם כיון שבדרך כלל הפעלת מכשירים אלו אסורה ביו"ט נראה שאין להפעילם ביו"ט גם אם עושה בדרך היתר (כגון גרמא) משום עובדין דחול. וכמו שמצאנו בשלחן ערוך סי' רנ"ד (סעיף ז) שאסור לרדות בתנורים שלנו במרדה משום עובדין דחול אף שרדיית פת בתנורים שלנו אין בה שום צד איסור. וכן אסור לגרור גבינה בפומפיה אף שאין בגבינה איסור טוחן, ומשום ששימוש בכלי זה יש בו עובדין דחול וכמבואר בשלחן ערוך סי' שכא סעיף י' ובמשנה ברורה שם ועוד כיוצא בזה. ואין לומר שאין לנו לגזור גזרות מדעתנו, שהרי דוגמאות הנזכרות אינם כתובים בגמ', אלא שהפוסקים חידשו אותם ונראה משום שאיסור עובדין דחול הוא איסור כולל כל דבר שהוא מעשה חול.