שאל את הרב
print
אא
איך הגמ' בבבא מציעא דף ל"ז שהיא עונה על קושיית הגמ' אלמא מספיקא מפקינן ממונא אז היא עונה א"ל פיקדון אגזל קא רמית גזל דעבד איסורא קנסוהו רבנן פיקדון דלא עבד איסורא לא קנסוהו רבנן. התירוץ כלל לא מובן שהרי ברישא כתוב או אביו של אחד מכם הפקיד אצלי מנה ואיני יודע איזה הוא נותן לזה מנה ולזה מנה הרי בתשובה שהוא עונה לו הוא מתעלם בכך שגם ברישא שזה פיקדון נותן לזה מנה ולזה מנה לכן מה הוא ענה למקשן מה וכי התרצן לא ידע שברישא יש פיקדון?

הרב אריאל צברי

שאלה זו שאל הריטב"א בחידושיו שם, וענה שבאמת המקשן הקשה מכל הרישא, ועיקר קושייתו מפקדון דרישא על פקדון דסיפא. אלא שהתרצן הבין שמקשה רק מגזל, והמקשן א"ל אח"כ שאין כוונתו להקשות מגזל אפקדון, אלא מפקדון אפקדון.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0