קביעות בהבדלה חובה
לא ראיתי שם שהענין הוא שכולם יהיו באותו “מצב” אלא שישיבה זה קביעות ועמידה זה לא קביעות, וא”כ פשוט שאם יש חלק שעומדים אין להעמיד את כולם, אדרבה יש לנסות להושיב גם את העומדים.
לפי דעת מרן ראש הישיבה שליט"א, שאין מקום לשיטת רבינו תם בארץ ישראל, רציתי מאוד לדעת כיצד הרב מיישב את דעת רב סעדיה גאון (שחי במצרים ובבל) שנראה שסובר כדעת רבינו תם? (בפ' הראב"ע לשמות יב ו. וכן בספר יצירה עמ' סב מהד' הרב קאפח - שם כתב ששיעור היום בקיץ 16 שעות).
לא אמרתי שאין מקום. יש מקום להחמיר. המציאות נוגדת דעת ר"ת. אין לי זמן לעיין בדעת רס"ג. די לי דעת הגאונים שהובאו בשו"ת מהר"ם אלשקר.