Menu
שאל את הרב
print
אא

בקידושין (סג:) כתוב שאם אמר לה הרי את מקודשת לי אחרי שאגרשך לא מקודשת לפי רבי יוחנן כיון שזה לא בידו לקדשה כי אולי לא תרצה בקידושין ואז זה נקרא דבר שלא בא לעולם. קשה לי אם כך, כל קידושין איך אפשר לקדש אישה הרי זה דבר שלא בא לעולם כיון שלא בידו לקדשה כי צריך את הרצון שלה?

הרב אריאל צברי

דברי הגמ' הזאת הם בדף סב:, ושם לא פשט רבי יוחנן שאינה מקודשת, ועדין הסתפק. ובספק הזה, הצד לומר שאינה מקודשת אינו משום דבר שלא בא לעולם, שהרי כעת האשה רוצה להתקדש, והיא ורצונה באו לעולם. אלא צדדי הספק כדכתבו התוס' נדרים (ל.) וז"ל: מי אמרינן כיון דאי אפשר לו לקדש בע"כ לפדיון אחרים דמיא ולא מצי מקדש לה. או דילמא השתא מיהא מצי מקדש לה אדעתה וכיון דכה"ג מצי מקדש לה לאחר שיגרשנה השתא נמי יקדשנה לפדאן הוא דמיא הלכך תבעי עכ"ל. ולענין דבר שלא בא לעולם, היינו כגון הא דתנן (קידושין סב.) האומר לאשה הרי את מקודשת לי לאחר שאתגייר שאינה מקודשת, כיון שגרותו לא באה לעולם. אבל בסתם מקדש אשה, הוי דבר שבא לעולם, שהיא ורצונה באו לעולם.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן