Menu
שאל את הרב
print
אא

א) למה כתוב בעלינו לשבח על כן נקווה לך עם קמץ לכאורה היה צריך לכתוב עם שווא כמו מודים אנחנו לך שהכף בשווא?
ב) למה אין לאוקמי גירסא באיש מצליח החדשים ויש רק בהוצאות הישנות?
ג) למה באהבת עולם כתוב והוליכנו מהרה קוממיות לארצנו לכאורה היה צריך לכתוב בארצנו כמו שכתוב בברכת המזון וכמו שהרב חגיז כתב, שהרי הרב חגיז לא חילק בין ברכת המזון לאהבת עולם?

מרן ראש הישיבה

א) כי המשפט עוד לא נגמר, "על כן נקווה לךָ… לראות מהרה בתפארת עוזך". אבל "מודים אנחנו לך" הוא משפט בפני עצמו, כי אם אתה עומד בפסוקי דזמרה או בברכות ק"ש עונים "מודים אנחנו לך" ותו לא.
ב) כי יש הרבה הוספות, ואין לי פנאי לסדרן. יעזור השם.
ג) בברכות ק"ש לא רצינו לשנות, אע"פ שהרב נתיבי עם (סימן נ"ט) כתב שהמדקדקים בירושלים אומרים בארצנו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן