Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי מאמר של מרן ראש הישיבה שליט"א, בו הרב יוצא נגד כמה מנהגי חב"ד, ואחד מהם - המנהג שלא לישון בסוכה, והרב כותב שם בין השאר שההלכה לישון בסוכה היא "דינא דגמרא". ורציתי לשאול - הרי ההלכה שצריך לישון בסוכה אינה "דינא דגמרא", אלא "דינא דתורה", היינו - יש חיוב מן התורה לישון בסוכה, ומדוע הרב כתב בלשון "דינא דגמרא"? האם ניתן ללמוד מכאן שגם על חיוב מן התורה גם כן ניתן לומר בנוסח "דינא דגמרא"?

הרב מיכאל סגרון

הגמרא מפרשת את התורה. ומה שאמר דינא דגמרא, רצונו לומר שאין זו חומרא או חסידות של דורות אחרונים שפעמים אפשר לפלפל בזה חילוקי מנהגים, אבל דינא דגמרא הוא דין מוסכם ומוחלט בלי להכנס לענין אם הוא מן התורה או מדברי חכמים. דע דפעמים רבות אין אנו יודעים דין תורה אלא אחר שהתבאר ופורש בגמרא כי אין לו הבנה אמיתית בתורה, כגון "ארבעים יכנו" ובאו חז"ל ופירשו ל"ט.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן