איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ה – נובמבר 16, 2014
ראיתי בברית כהונה (ערך כיפור) שהביא דברי הרמ"א וכתב: וכן מנהגינו פה להוליך כל אחד נר לבית הכנסת מי שהוא גדול, ואם הוא קטן מוליך אביו או אחיו בעדו. עד כאן. ורצוני לשאול: א. האם נהגו בזה גם היום (ואם דווקא בבהכנ"ס)? ב. האם יש עוד מעדות המזרח שנהגו בזה?
עיין בהגהות איש מצליח על המשנה ברורה (סימן תר"י הערה 6) שהביאו דברי הרב ברית כהונה אלו, וכתבו: וכיום אין נוהגים בזה, ונראה דהיינו משום שהיום משתמשים בחשמל ולא בנרות. ועיין עוד בספר עלי הדס (פרק כ"ב אות י"ג) שגם בתונס נהגו בזה בעבר. וכן נהוג בעבר בטריפולי (עיין בספר נחלת אבות עמוד קל"ה אות י"א).