אף דקיימא לן אין מעבירין על המצוות. מכל מקום אחר שקיים המצוה יכול להניחה מידו ולעבור למצוה אחרת. וכאן כבר קיים מצוה זו. ואף שנוגע בתפלין מסתבר שאין נראה כמעביר על מצוה זו אם יניחנה, שיתכן והרימם לאיזה צורך. וכמו שמי שמחזיק תפלין לאיזה צורך, אן עליו חיוב להניחם אחר שאין בדעתו להניח עתה, כיון שכבר הניח בבוקר, ואין בזה "אין מעבירין על המצות". אף שיש לחלק בין הנדונים. ומכל מקום אם כבר הוציאם ופתח הרצועות, מסתבר שראוי שיחזור להניחם, כדי שלא יזלזל בהם שפותחם לחינם.