א) נראה לי שזה תלוי באיזה קרשים מדובר. אם זה קרשים שאינם מיוחדים לסכך כגון סתם קרשים וקל וחומר שאם היה בהם שימוש כל שהוא – מעיקר הדין מותרים. אבל אם מדובר בקרשים שהם מיוחדים לסוכות אפילו שלכאורה אסור לסכך בהם אם יש ברוחבם ד' טפחים, משום גזרת תקרה, ואפילו בפחות מכן נהגו לא לסכך, וכמו שכתב מרן (ש''ע סי' תרל''ט סעיף י''ח) מכל מקום כיון שהם אסורים רק משום גזרת תקרה מבואר בריטב''א שלא גזרו לא להעמיד בהם, דלא גוזרים גזרה לגזרה. וכן הסתמך על הריטב''א הנ''ל בספר בית השואבה ובחזון עובדיה (סוכות, עמוד כ''ה).
ב) על הוצאות יום טוב הקב''ה מחזיר, ואפילו על הידור מצווה. כן כתב הריטב''א במסכת ביצה.