יש שכר שמקיים "שויתי ה' לנגדי תמיד", בתנאי שאכן יחשוב שהקב"ה נמצא עמו, בכל עת ובכל זמן ובכל מצב, כי ציור האותיות בלבד ואינו מרגיש משמעותן, מה יועיל?! וכמו כן יהרהר שם הויה בניקוד יִרְאָה כמבואר במשנה ברורה (א', סק"ד). אך אין לעשות זאת כל הזמן, ישנם שש מצוות חיובם תמידי מובא בביאור הלכה תחילת סימן א', ובקצרה אביא דבריו: א) שיש אלוקים אחד בעולם שהמציא את כל הנמצאים והוא קיים לעד. ב) שלא נאמין בשום אלוה זולתו, והקב"ה בעצמו משגיח בכל העולמות. ג) ליחדו, כמו שנאמר שמע ישראל וגו', ה' שעשה את הכל והוא אלוקינו, הוא אחד בלי שום שיתוף. ד) לאהוב אותו, ויגיע לזה מתוך התבוננות בתורה (כמבואר בספרי) והתבוננות בכל פלאי הבריאה (כמבואר ברמב"ם), ולראות הטובות הרבות שעשה ועושה עמו בכל עת. ה) להיות יראת ה' על פניו תמיד גם בכל זמן, ובפרט כשבא איזה דבר עבירה לידו יעורר יותר עצמו שהקב"ה רואה הכל ומשלם גמול על הכל. ו) שלא לתור אחרי מחשבת הלב במחשבות אפיקרסות ומינות. שלא לתור אחרי העיניים בעריות ובכל תאוות גשמיות. ואח"כ יחשוב בדברי תורה הלכה וכיוצא בזה.