Menu
שאל את הרב
print
אא

מובא בהלכה שאין להשתמש בבית הכנסת שימוש של חולין, ואם בכל זאת נצרך לעשות זאת - ישב ויגיד איזה מזמור. אם אדם נכנס לבית הכנסת רק כדי ללכת לבית הכסא (המצוי כמעט בכל בית כנסת), האם מספיק שישב ויברך את ברכת "אשר יצר", או שאין זה מספיק, וצריך להגיד מזמור אחר, לפי שברכה זו נאמרת בגלל שימוש החול שעשה בבית הכנסת, וצריך להגיד מזמור שאינו קשור לשימוש החול שעשה בבית הכנסת?

הרב רזיאל כהן

מסתבר שאין בעיה במה שברכת "אשר יצר" באה מחמת בית הכסא, שהרי מצידו יכול לאומרה גם בחוץ, ועצם זה שאומר אותה בבית הכנסת די בזה. אולם יש בעיה אחרת בדבר, והוא שמובא באחרונים (כה"ח סי' קנא אות כד) שקודם צריך לומר את המזמור ואח"כ יקרא לחבירו או יעשה מה שרוצה, כדי שיהיה נראה שעיקר כניסתו היא לצורך אמירת המזמור. וא"כ אמירת ברכת "אשר יצר" אחר שעשה צרכיו אינה מועילה. אלא צריך קודם שיכנס לבית הכסא לומר איזה מזמור וכיו"ב. ואם הוא במצב שאסור לו כבר לומר דברי תורה מפני בל תשקצו, לפחות ישהה מעט בבית הכנסת, ורק אח"כ יכנס לבית הכסא. לכתחילה, כדאי לענ"ד להמנע ממצב זה, מפני שיש בו כמה בעיות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן