שאל את הרב
print
אא
בפסוק "אלה מועדי ה' מקראי קדש" תיבת מקראי במלרע, מדוע איננה במלעיל כפי הכלל של נסוג אחור?

מרן ראש הישיבה

יש הרבה יוצאים מן הכלל שאין אנו יודעים טעמם. לגבי "מקראי קדש" הנ"ל יש כלל שאין נסוג אחור רק אם המלה הראשונה בטעם משרת. וכאן בטעם מפסיק.

שאלת המשך:

כבוד הרב מחילה במילה מקראי יש טעם שופר הולך שהינו משרת אם הרב יכול להבהיר שוב את הכלל?

הרב אמיר דאדוואנד

1. במחילה מכבודו, השאלה הנ"ל נסובה על הפסוק (בויקרא כג, ד) "אלה מועדי ה' מקראי קדש", ובזה הפסוק "מקראי" בטעם טרחא וכמו שכתב מרן שליט"ט.
2. כבודו שואל שאלה על פסוק אחר (שם פסוק ב' ופסוק ל"ז) "אשר תקראו אותם מקראי קדש", ובזה יפה שואל כבודו ש"מקראי" בשופר הולך. (וכמעט ברור לי שמחמת פסוק זה, האריך מרן שליט"א בלשונו וכתב: יש הרבה יוצאים מן הכלל וכו', למרות שעל הפסוק ששאל השואל הטעם פשוט וברור).
3. על כל פנים, גם על פסוק זה שמענו ממרן שליט"א שכנראה הטעם הוא מפני האל"ף הגרונית שבסוף המלה, שאם תהיה המלה מלעיל היא עלולה להיבלע. חזק וברוך!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0