הבנתי מתוך התשובות שדעת ראש הישיבה שליט"א מסכמת לתכלת הזו. אם כן, הרי שהבקיאים אומרים שהחילזון הלז אינו עשוי להשמט כשמרגיש יד אדם, ולפיכך מתעוררת קושיה גדולה על אימות הזיהוי של החילזון. מדוע הצד חילזון בשבת חייב משום איסור צידה? [התשובה שאומרים העולם היא משום הקושי הגדול במציאתו, עד שצריך 'הבא מצודה', הלכך שייך בו צידה. ואני תמה: מה בכך?! הרי מטרת המצודה היא על מנת למוצאו (ע"י שהוא זוחל אל הפתיון שברשת), וכי מציאת החילזון היא חלק ממהות מלאכת צידה? א"כ מה הדין בשני ציידים, האחד מוצא את החילזון והאחר תופסו, וכי הווי כשניים שעשאוה ויפטר זה שצדו?! לענ"ד 'המצודה' המוזכרת כאן היא רק סימן לקושי התפיסה של בעל החיים, מפאת בריחתו] יורנו המורה לצדקה ושכמ"ה.