1) אנו ממוצא ג'רבאי ובמשפחתנו נהגו שעושים ביעור חמץ אף בליל הבדיקה חוץ מהביעור בבוקר וחפשנו מקור לכך ולא מצאנו אם כבוד הרב יעזור לנו למצוא נודה לרב מאד. 2) הרב הנאמ"ן שליט"א כתב (בסוגריים) בהקדמתו לברית כהונה שהיה נראה שאף במקומות שבאו כולם בבת אחת לארץ ישראל היה נראה שלא לברך על ההלל בראש חודש, ולא הבנתי למה הרי כיון שלא שייך פה קמא קמא בטיל אם כן אין פה חשש ברכה לבטלה שהרי נגד מנהג לא אומרים ספק ברכות להקל ומנהג ג'רבא היה לברך על ההלל (כמ"ש הברית כהונה בכ"מ וכגון מערכת ר אות ד')?