Menu
שאל את הרב
print
אא

1) במסכת בבא מציעא (דף עא ע"א) כתוב אף על פי שמותר מהתורה להלוות בריבית לנוכרי - אסור מדרבנן. אלא רב הונא אמר בכדי חייו, ורבינא אמר בתלמיד חכם מותר, שהטעם שמא ילמוד ממעשיו ובת"ח אין את החשש הזה. רש"י כתב, שטעמו של רב הונא דילמא אתי למיסרך. מה הכוונה אתי למיסרך, האם שמא יסרך אחרי הנוכרי וילמד ממעשיו, או שמא יבוא ללוות בריבית?
2)האם כיום מותר להלוות לגוי בריבית, האם גם ללוות מותר?

מרן ראש הישיבה

1) שמא יבא ללוות מישראל או להלוות לישראל ברבית. כן מוכח מפירוש רש"י. 2) הכל מותר. ע"פ דברי רבנו תם בתוס' שם (דף ע' סע"ב).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן