Menu
שאל את הרב
print
אא

האם אישה שבדקה עצמה בעד הבדוק בימי טהרתה או בימי ליבונה ומצאה בו דם (ואח"כ לא ראתה עוד) חוששת לוסת החודש וההפלגה של יום הבדיקה בחודש הבא?

הרב אליהו מאדאר

לדעת כמה פוסקים אין חוששים לוסת בבדיקת עד, אלא אם כן ראתה כן שלש פעמים, וכתבו שכן מנהג העולם, וכן פסק הראש"ל נר"ו בספרו טהרת הבית. אולם לענ"ד הקצרה, העיקר כפשט הראשונים ומרן, שאפילו בפעם אחת חוששת כמו בראיה גמורה, ואין ראיה ממנהג העולם, והעיקר להחמיר בזה, כמו שכתבתי בס"ד בספה"ק אמרות טהורות (ח"ב סי' לה אות ב). ע"ש. ולכן אם ראתה בימי טהרתה, חוששת לזה. ואם ראתה באמצע שבעה נקיים, הנה לוסת החדש אין כמעט אופן שצריכה לחוש, כי מסתמא בחדש הבא באותו יום (תאריך) היא טמאה, אלא אם כן נתעברה. ולוסת ההפלגה היתה צריכה לחוש, וכיון שכל הבדיקות ביום, דבלאו הכי ישראל קדושים ואין משמשים ביום, אין נפקא מינה כל כך רק לבדיקה, למי שמחייב בדיקה בוסת שאינו קבוע. ולפי מה שהעלתי בעניותי שם (ח"א סי' יח) שאשה שאין לה וסת קבוע חוששת רק לעונה בינונית שהיא שלשים יום, יש לה למנות מהראיה האחרונה אף היא היתה ע"י בדיקת עד.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן