שאל את הרב
בסידור איש מצליח (וגם בתיקון קוראים, בכללים) כתוב בכללים של השווא נע כלל כזה: שוא המופיע באות הראשונה מאותיות הדומות כמו הלְלויה, הלְלו. ובאמת בסידור השוא מודגש כשוא נע. מצד שני בספר תיקון קוראים של איש מצליח אחרי הכללים ואחרי הכל הרב כותב מכתב שכלל הוא שכשיש אותיות דומות קוראים כחטף פתח. וכן ראיתי שכתבתם באתר כמה פעמים שקוראים בחטף פתח. אז מה האמת? אם כשוא נע אז למה כתוב במכתב ובאתרכם לקרוא כחטף פתח? ואם כחטף פתח למה בכללים כתוב לקרוא כשוא נע, ובסידור של האיש מצליח באמת יש שוא מודגש, שהוא שוא נע?
מרן ראש הישיבה
בשוא נע- זה מנהג העולם (ויש מי שקורא בשוא נח).
מנהגנו לקרוא בחטף פתח ע"פ מסורת עתיקה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור