Menu
שאל את הרב
print
אא

ידוע שמותר לומר לגוי שיעשה עבורינו מלאכה באיסור מדרבנן לצורך מצווה, או לצורך חולה, כיון שיש כאן שבות דשבות לצורך מצווה או חולי, ובזה לא גזרו חכמים. האם גם לפי ספר היראים, הסובר שאיסור אמירה לנכרי הינו איסור תורה, יהיה מותר לומר לגוי לעשות מלאכה מדרבנן לצורך מצווה, וזאת משום שגם לפי ספר היראים איסור אמירה לנכרי קל יותר, משום שאינו בעונש מיתה, כמו ב-ל"ט מלאכות, אלא איסור לאו בלבד, ובאיסור לאו יש מקום להתיר מלאכה מדרבנן לצורך מצווה?

הרב אהרן מאזוז

דין זה שהתירו אמירה לנכרי באיסור דרבנן מבואר בגמ' עירובין סח ע"א. ע"ש. ומוסכם מכל הפוסקים, רק שנחלקו אם יש להתיר בכל צורך מצוה או דוקא במצוות מילה וכמבואר בב"י סי' ש"ז. וממילא בהכרח שאין לתלות דין זה במחלוקת היראים עם שאר הפוסקים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן