שאל את הרב
print
אא
כתב הרמ"א (או"ח סימן רהע סעיף יב) נהגו לכסות הקטנים שלא יהיו ערומים בפני הנרות משום ביזוי מצוה עכ"ל. האם גם מי שהדליק מנורת חשמל במקום נרות צריך להיזהר בזה?

הרב אדיר כהן

אחר שהם נרות מצוה, מה לי נר שמן או נר שעוה או נר חשמלי. זיל בתר טעמא, משום ביזוי מצוה. ובכל גוונא נכון להזהר. ומ"מ פשוט שכל זה דוקא על נרות החשמל שבירכו עליהם משום כבוד הברכה (עיין חזון עובדיה – שבת א' עמוד רנ"א). אבל בשאר החשמלים שהדלקו לאחר מכן (או קודם לכן) ולא בירכו עליהם, ואין בזה כל ביזוי מצוה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0