שאל את הרב
א) האם אדם שאכל פת הבאה בכיסנין וברך מזונות והמשיך לאכול עד כדי שיעור שצריך לברך ברהמ"ז, צריך ליטול מים אחרונים? ב) מדוע בשו"ע סימן קס"ח סעיף ו' במשנ"ב באות כ"ו כותב "ליטול ידיו ולברך המוציא" ורק אז כותב "ועל נטילת ידים וברכת המזון"? (מדוע הדברים בסדר הפוך?)
רבני בית ההוראה
א) נראה שצריך ליטול ידיו במים אחרונים, דלא גרע ממי שמעקרא נתכוין לאכול מזונות בשיעור שמתחייב ליטול ידיו וברכת המזון, דיצטרך ליטול מים אחרונים. והוא הדין הכא.
ב) מקור דברי המשנה הוא במג"א (כמופיע בשער הציון) והמג"א כתב את ההתחלה דהיינו שצריך ליטול ידיו ולברך המוציא, והמשנה ברורה העתיקו, ואח"כ הוסיף עוד ביאור בדבריו שצריך גם לברך על נטילת ידים וברכת המזון.
ע"ה עובדיה מאזוז ס"ט.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור