שאל את הרב
המשנה ברורה בסימן שכ"ב ס"ק י"ד כותב שאסור ליטול קיסם שהוא מוקצה אע"פ שיש בזה כבוד הבריות כיוון שהיה לו להכין מאתמול. שאלתי: אם כן איך התירו לחתוך נייר טואלט מפני כבוד הבריות (לדעת הסוברים שיש בחיתוך נייר איסור מתקן כלי) הרי בזמננו בתי הכסאות קבועים והיה לו להכין מערב שבת?
הרב אהרן מאזוז
הטעם שיש להקל לענין ניירות של בית הכסא כמו שכתב המ"ב ס' שי"א ס"ק ג' בשם הא"ר שגם מי שיש לו בית כסא קבוע רק בשבילו יש להקל דלא מסיק אדעתה להכין שם אבנים ע"ש. ור"ל שסעודה הוא דבר קבוע וכל אדם יודע שיאכל למחרת וכמו שמכין כל צרכי הסעודה היה לו להכין קיסמים אבל לענין בית הכסא אינו דבר קבוע ופעמים שאין אדם צריך להתפנות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור