Menu
שאל את הרב
print
אא

אם אפשר בבקשה לבאר מהי בדיוק דעת הרמב"ם במניין ימי נידה וימי זיבה מהתורה (שאומר שלעולם סוברים 7 ימי נידה ואחריהם 11 ימי זיבה), שרש"י והרמב"ן חלוקים עליו וסוברים שאם נהיתה זבה גדולה אז רק בסיום ה7 נקיים היא תתחיל ימי נידה?

הרב אליהו מאדאר

לדעת הרמב"ם, כשהתחילה לראות מונה שבעת ימי נדות ואחריהם אחד עשר ימי זוב, ושוב שבעה ואחד עשר. וכן הלאה. שאפילו לא ראתה בשבעת ימי נדות, מונה שבעה ואחריהם אחד עשר. וכן סובר, שאף אם ראתה שלשה ימים רצופים בתוך י"א ונעשית זבה גדולה, ממשיכה את הספירה כרגיל, שאחר אחד עשר יום נכנסים שוב ימי נדות אלא שהם אינם סותרים את ספירתה, ואם התחילה שבעה נקיים למשל שני ימים נקיים בסוף י"א ימי זוב, כשבאו שבעת ימי נדות סופרתם לנדות ואע"פ שרואה בהם אינה סותרת, וממשיכה אח"כ עוד חמשה נקיים. ומשמע מדבריו שאם קבעה לה וסת, ורואה בשעת הוסת, לעולם היא נדה ולא זבה, עי' בפ"ו מהלכות איסורי ביאה ה"ב, ה"ד. וע"ע בב"י סי' קפג, ובאחרונים שם. וע"ע בספה"ק אמרות טהורות ח"א סי' א' אות א'.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן