שאל את הרב
print
אא
בסימן שכ"ו ס"ט מבואר שאסור לחפוף בדבר שודאי משיר השיער. מדוע אינו מותר משום דהוי פסיק רישיה בדרבנן? ומה הדין היום לחפוף בשמפו מצד תולש ומצד סוחט השיער?

הרב רזיאל כהן

מה שפשוט לו לשואל דהוי פסיק רישיה בדרבנן מותר- אין זה פשוט, ובמנוחת אהבה ח"ב (פ"א סעיף ו') פסק להחמיר. ומכל מקום לדעת המתירים פסיק רישיה בדרבנן, כבר עמד בזה במנוחת אהבה שם (עמ' מ בהערה), וכתב שיש לומר שגזרו דבר שאינו מתכוין אטו מתכוין, שהרי אם היה מתכוין להשיר השיער ברחיצה היה אסור מן התורה שאז היה משירו יפה. ע"ש. שמפו שלנו נראה שאינו משיר את השיער בודאי, אבל למעשה אין לחפוף בו הראש בשבת מצד דין סוחט, שסחיטה אסורה בשיער מדרבנן (ע' מנוח"א שם עמ' שע"ה ועמ' תכ"א) והוא מתכוין (או קרוב להתכוין) לסחיטה. ואם יש צורך גדול בדבר נראה שיכול ליתן השמפו על ראשו כמות שהוא ולשטפו במים זורמים, אך לא תגע בו יד כלל ועיקר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0