Menu
שאל את הרב
print
אא

ידועה דעת הגר"א [בספר מעשה רב סימן קי"ח] שיותר טוב שהחלות לא תהיינה על השולחן כאשר מקדשים על היין, ורציתי להבין את דבריו. שכן יש שני טעמים מדוע מכסים את החלות בשעת קידוש. (לנוהגים שלא כהגר"א) הטעם הראשון שלא יראה הפת בושתו, ולפי זה בין אם מכסים את החלות, ובין אם לא מביאים אותם לשולחן בשעת הקידוש, בשני המקרים מתקיים כאן "שלא יראה הפת בושתו". אך הטעם השני לכיסוי החלות בשעת קידוש הוא זכר למן, ולכאורה טעם זה מתקיים רק כאשר מכסים את החלות, אבל כאשר לא מביאים את החלות לשולחן בשעת קידוש היכן מתקיים כאן "זכר למן"? האם ניתן לתרץ שהגר"א לא סבר את הטעם של "זכר למן" אלא רק את הטעם האחר, או שיש לזה עוד תירוצים?

רבני בית ההוראה

לענ"ד אין הכרח לומר שאינו סובר כן אלא צריך לומר שלפי דעתו יכסה החלות זמן מועט קודם המוציא. וכעין זה כתבו הפוסקים גבי קידוש על הפת וכיו"ב, שלא שייך טעם שיראה הפת בושתו. עיין בספר החדש "לחם אבירים" (לידידנו הרה"ג ר' אוהד חדאד שליט"א מבחורי הישיבה) פרק ד' הערות 10-12. ומשם בארה.
ע"ה יהונתן מאזוז ס"ט.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן