שאל את הרב
רש"י במסכת ברכות דף לה עמוד ב' כותב בדיבור המתחיל של סעיד: "חשיב טפי ממזון" אבל בגמרא מתיחסים לזה שלא היין חשוב אלא הסעודה עצמה כלומר המזון. אז למה רש"י פרש שמדובר פה שיין חשוב יותר מהמזון?
רבני בית ההוראה
פרוש דברי רש"י כך: שיש בגמרא שלש דרגות:
1. זיין, וזה כולל כל דבר חוץ ממים ומלח.
2. סועד, וזה כולל היין והנעשה מחמשת המינים.
3. מזון, שהוא חמשת המינים בלבד.
ועל פי זה כתב רש"י שיין אשתני לעילויא יותר משמן כי השמן בדרגא 1 והיין בדרגא 2. ולפי זה כתב הרב בעל בארות המים שצריך לומר ברש"י: "חשיב טפי מזיין". וכתבו בהוצאת עוז והדר שכן הוא בכמה כתבי יד. ועיין להצל"ח שישב לשון רש"י כמות שהוא. ע"ע.
ע"ה יהונתן מאזוז ס"ט.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור