שאל את הרב
ראיתי שיש מחלוקת אם צריך לברך את ברכת "הנותן ליעף כח", וכן יש מחלוקת אם מברכים בשם ומלכות את ברכת "ברוך המקדש שמו ברבים". אם הבנתי נכון המחלוקת היא האם מברכים על ברכה שלא מוזכרת בתלמוד. האם ניתן לברך את ברכת "הנותן ליעף כח" מחד גיסא, ולא לברך את ברכת ברוך המקדש שמו ברבים בשם ומלכות מאידך גיסא. או שלא ניתן לעשות כן, משום "תרתי דסתרי" כי יצא שעל חלק מהברכות שנתקנו לאחר חתימת התלמוד מברכים, ועל חלק אין מברכים? (ואולי יש כלל שאיני יודעו על אילו ברכות אחרי חתימת התלמוד מברכים, ועל אילו ברכות אין נוהגים לברך).
מרן ראש הישיבה
ברכת הנותן ליעף כח מברכים ע"פ האר"י ז"ל ויש מחכמי מרוקו שמברכים בלי שם ומלכות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור