Menu
שאל את הרב
print
אא

כותבת הגמרא: נשים במאי זכיין? באקרויי בנייהו לבי כנישתא ובאתנויי גברייהו בי רבנן ונטרן גברייהו בי רבנן (ברכות יז.). לפי הפשט הפשוט ולפי עוד כמה הסברים שנתנו בשאלת הגמרא, עדיין נשאלת השאלה: מה עם רווקה? במאי ״הן״ זכיין? ואם נאמר, שבאמת אין להן מצוה מיוחדת [במקום ת״ת] עד שיתחתנו ואיהו קמפסיד בנפשייהו, היתכן שלא יהיה שווה לכולן, וזוכות רק עם תנאי? הלא באנשים אינו כן, בין נשוי ובין לא נשוי זוכה (לעוה״ב). ולמה שיגרע חלקן מפני שאינן נשואות? ומה אם עדיין צעירה היא, או שנפטרה לפני זמנה ר״ל? ובשלמא מצוה שתלויה בזמן, אז כשיגיע לידו יקיימנה ואם לא, לא. אבל לתלות שכר של דבר א׳ במצוה אחרת שאין לאחד את האפשרות לקיימה כעת, למה יפסיד שכר אותו דבר?

רבני בית ההוראה

בפשטות נראה שמדובר בנשים. שכן השאלה נשים במאי זכיין, והיינו הטעם שאין להם פנאי לעשות מצוות משום שעוסקות בצרכי הבית בכביסה ובישול וכדומה, מה שאין כן רווקות שעדיין לא נישאו יש להן יותר אפשרות להתעסק במצוות השייכות להן כחסד ועוד. לכן אמרו לנשים שהן זוכות במה שהן עוסקות, שמכינות לילדים ולבעל מה שצריכים כדי שיוכלו ללמוד ובזה הן זוכות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן