Menu
שאל את הרב
print
אא

בהמשך לשאלה 3181 לא הבנתי אז איזו דרך עדיפה דרך בכיוון חרדי או בכיוון חרדי לאומי?

אני שואלת לעניין שידוך שמציעים לי משני הזרמים ואני לא יודעת מה לבחור?

הרב אליהו מאדאר

תחלה צריך לבדוק את ההצעה עצמה באופן פרטי, איך הבחור עצמו אם הוא חרד ויר"ש באמת, ובעל מידות טובות, כי אינו מספיק שהוא נקרא חרדי ולובש כובע וחליפה וגר בעיר כזו או אחרת, כי בעוה"ר הרבה שכלפי חוץ נראים כחרדים, אין תוכם כברם, ויש אנשים שכלפי חוץ נראים פחות, ובתוכם פנימה הם חרדים אמתיים, והם עיקר יותר.

ואם שתי ההצעות שוות, שכל אחד מהם באמת ירא וחרד ושאר מעלות טובות, יש לילך להצעה של הבחור החרדי, שהיהדות החרדית ברובה שמורה יותר, בזה יש יותר סיכוי שהבנים והנכדים ילכו ג"כ בדרך הישרה ולא יסטו ימין ושמאל, אם יחנכו אותם בדרך טובה ונוחה וימין מקרבת. ואף שגם אצל חרדי-לאומי, הרבה ממשיכים בדרך הנכונה, מ"מ שם אצל הרבה משפחות יורדים קצת וכו', מכמה סיבות.

ומ"מ העיקר יותר תלוי בהורים עצמם, איך השקפתם ויראתם חינוכם ותפלתם על הילדים. ויש לזכור, שבשמים אחר מאה ועשרים שנה אין שואלים את האדם, איך לבשת בעוה"ז, היכן גרת, והיאך נקראת כך או כך, אלא  שואלים אותו מה היו מעשיך, האם שמרת קלה כבחמורה, והתלבשת בצניעות, וכבדת את אחרים וכו' וזה תפקיד האדם בעולמו. ה' יזכנו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן