Menu
שאל את הרב
print
אא

אשתי עובדת בבית ספר לאומי תורני, שיש בו כיתות א- ו, וכן חטיבה שזה אומר כיתות ז,ח. ישנם בעיר עוד תיכונים [מכיתה ז והלאה] שהם פושרים מבחינה דתית. ויש עוד אולפנה [כיתה ז והלאה] חזקה יותר. מידי פעם מנהלת האולפנא פונה לאשתי כדי לקבל מידע על רמת התלמידות שרוצות לעבור לאולפנא בכיתה ז. אם אשתי לא תאמר על בת שהיא צדיקה וכו' היא לא תתקבל וממילא תשאר בבית הספר התורני. מאידך האינטרס של בית הספר שבו אשתי עובדת הוא שלא יעברו לשם כי אחרת תיסגר החטיבה, ויופחתו התקציבים וכו'. אשתי רוצה לענות לה כדי לשמור על יחסים טובים איתה - שמא יום אחד תלמד אצלה באולפנה. שאלתי היא האם מותר למסור מידע כזה - יש לציין שבאופן כללי האולפנה יותר חזקה ברוחניות מבית הספר, אך אין זה ברור שהילדה תתחזק שם יותר...או שמא אסור למסור מידע שנוגד את אינטרס המעסיק, וזה כעין בגידה? אשמח לקבל מכת"ר מקורות הלכתיים אם אפשר, ולא רק סברא בעלמא. תודה רבה.

הרב רזיאל כהן

נראה שאין חשש למורה לגלות להנהלת האולפנה על בת מסוימת שהיא מתאימה או להיפך, ואין זה דומה כלל לסוד מסחרי האסור לגלות (ע' שו"ת שבט הלוי ח"ד סי' ר"כ), וכמובן. ואע"פ שלהנהלת ביץ הספר יש אינטרס לשמר את התלמידות אצלם, פשוט שאין המורה אחראית לאינטרסים האישיים שלהם, ועליה לתת לנגד עניה אך ורק את טובת התלמידות. וגם מנהלי ביה"ס מחוייבים לכך.

לפני כעשר שנים ראיתי מאמר (באחד מעלוני השבת של הציונות הדתית) המתאונן על כך שיש בממ"ד 60% נשירה לכיון החילוניות. לכן ברור שכל העברה של בת לאולפנה יש בכך הצלת נפשות עבורה ואשרי המורה שיכולה לתרום לכך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן