Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב, ממקום עבודתי עשו לנו ערב יין (בזום-אונליין)לכבוד פורים מעסק שזה עבודתו. עבור ערב זה שלחו לכל אחד ארגז עם דוגמיות יין - 6 בקבוקים קטנים שבהם שפכו יין מבקבוקים גדולים יותר. כל היינות בהם השתמשו למלא את אותם בקבוקונים הם יינות כשרים, אולם מי שמילא את אותם בקבוקים קטנים אינו שומר שבת. את אותם בקבוקים קטנים סגרו בצורה מיוחדת, עם 2 סוגרים (לא מטעמי כשרות כנראה, אלא מטעמי שמירה על היין... סוגר פנימי מסיליקון לשמור על היין, ופקק חיצוני - דומה מאוד לפקק של בקבוקי שתייה קלה, עם הטבעת למטה). אולם - עדיין, היין נמזג לתוך אותם בקבוקים קטנים על ידי יהודי שאינו שומר שבת. אני החלטתי, שמדין יין נסך, איני נוגע בבקבוקים אלה וזרקתי אותם לפח. האם נהגתי כשורה? האם יש דרך שכן מותר להשתמש בהם? תודה רבה

הרב רזיאל כהן

אף על פי שיש מקום לצדד להקל מאחר ורוב היינות בארץ מפוסטרים ואינם נאסרים במגע של גוי או מחלל שבת, מ"מ למעשה נכון להחמיר במקרה שלך, מאחר ומסתבר שהיה אפשר (עם קצת טירחה) לבררר את טיב היינות (האם הם מופסטרים או לא), וקשה לסמוך בזה על הרוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן