Menu
שאל את הרב
print
אא

א) מה כוונת מרן רה"י שליט"א בלאוקמי גרסא (ועוד מקומות) שכתב שיש לומר בורא פרי - בדגש תחת הפ', משום שבורא הוא בטעם טרחא, שלא ישמע שהפרי ברא את העץ. הרי אם נאמר בורא פרי העץ בנשימה אחת כפי שכולם מברכים, משמע שהקב"ה בורא את הפרי העץ. וכל הבעיה היא אם יעשה הפסק אחרי פרי. ומה הפיסוק הנכון בברכת שהכל?

ב) המנחת שי על הפסוק בתהלים (פרק לו, ז) אדם ובהמה תושיע ה' כתב שצריך להיות טעם מפסיק בתיבת תושיע כדי שלא ישמע מחרף. ובתהילים איש מצליח השאירו את הטעם משרת אך כתבו שיש להפסיק מעט. ובסידור לא כתבו כלום. מה טעם הדבר?

תודה רבה

הרב חנוך הכהן

א) אין כזה דבר לקרוא בנשימה אחת, בקטע של שלש מילים חייב להיות עצירה באמצע, פוק חזי בפסוקים כשיש ג' מילים או  מאריך טרחא סוף פסוק, או טרחא מאריך ס"פ שהכל נהיה בדברו, העצירה במילת שהכל (ולכן הב' של בדברו רפויה).

ב) איני יודע כרגע הטעם, אבל באופן כללי לא בכל מקום התקבלה דעתו של הרב מנחת שי. ולגבי מה שלא העירו בסידור, נ"ל שצריך להעיר גם שם כדבריכם.

שאלת המשך:

יישר כח על התשובה אם יורשה לי להעיר, מה שכתב הרב- אין כזה דבר לקרוא בנשימה אחת, בקטע של שלש מילים חייב להיות עצירה באמצע. היא גופא השאלה, מה הטעם והראיה שיש לדמות ברכות לפסוקים?

הרב חנוך הכהן

ההגיון שמוביל את הפיסוק של הפסוק, הוא אותו הגיון שמפסק את הברכה, וגם כלדבר אחר. (רק שאצלנו אין הרבה הפסקות רק פסיקים ונקודות).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן