Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב אני עובד כנהג אוטובוס ואני מצוי לעיתים בקושי רב בהתמודדות עם שמירת העיניים כנראה שיש לי אפשרות להיות סדרן בחברה ולהקל על עצמי בנושא זה אבל להיות סדרן פירושו שאהיה מצוי בחברת אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות ואני חושש מפני שסבירות גבוהה שאכנס לשמיעת דיבורים אסורים וכו' אני בדילמה ובכלל באותה נשימה עבודתי מסתכמת בשעות מרובות מה שמונע ממני להיות מעורה בחינוך ילדיי אשמח לשמוע עצה טובה בעניין תבורך מפי עליון

הרב אדיר כהן

אפשר להיות נהג ובד בבד לשמור את העינים, הרי הנהג אמור להיות שקוע ומרוכז בנסיעה. ורק יש חשש בעיקר מפני נשים לא צנועות שעולות, אבל בעקבות הנגיף הרי כבר אין גישה לנהג, ולא למלאות כרטיסים אצל הנהג וכו'. ויותר קל לשמור את העינים.

וליתר שאת אם חושש שבזמן הנסיעה מתי שלא צריך כ"כ ריכוז בדרך יש חשש לשמירת העינים, כדאי שישים קלטת של שיחות באמונה ודברי תורה קלים, וכל השקוע בתורה אין כ"כ חשש לתקלות ממקומות אחרים, מלבד זיכוי הרבים גם לכלל הנוסעים.

כמו כן, לענין חינוך ילדיו, כדאי שיבדוק איך מסתדר מצד אחד לא לאבד מקור פרנסתו, ומצד שני להספיק לחנכם, הרי גם משרה מלאה, 8 שעות, יכול להיות משמונה בבוקר עד ארבע אחה"צ, ומאז ועד הלילה יש סיפק בידו לשהות בביתו, ולחנך ילדיו, ואף להספיק ללכת לשיעור תורה יחד עם מנחה וערבית. והבא להטהר מסייעין בידו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן