Menu
שאל את הרב
print
אא

שלו' רב אני נשוי כחמש עשרה שנה, ויש לי כמה ילדים לפני כמה חודשים אשתי ילדה בניתוח חירום ומאוד טראומטי כרגע עדיין אסורים - ולפי התוכניות שלה יקח עוד זמן עד שתטבול - כי לא יודעת לקחת כדורים למניעה אתמול בלילה הרגשתי שאני לא שולט על עצמי כמעט ועוד רגע יקרה משהו אסור, ולכן הלכתי לחדר אחר. בפועל למעשה בסוף נכשלתי לבדי בהוז"ל הבוקר הייתי מאוד מצוברח כי נכשלתי וחבר שיגע אותי שאני יגיד לו למה אני מצוברח - כשסיפרתי לו - הוא אמר לי תראה כמה גדול היצר הרע הוא יודע שכעת תהיה מצוברח ותיפול בגלל זה עוד הפעם (והוא צודק כי כל פעם נפילה גוררת נפילה) ואז הוא ממשיך ואומר לי עשית בדיוק מה שהיית צריך לעשות, מי שיש לו תאוה חזקה לאשת איש או נידה, כתוב שיוציא לבטלה וזהו. היית צריך להוציא בשמחה כדי שתהנה מזה - וככה היצר ירגע, ולא ישגע אותך יותר. תפסיק להיות בדכאון לא נראה לי שהוא צודק - אבל הוא מתעקש שכן רציתי לשאול את הרב הצדק עם מי?

הרב רזיאל כהן

– מובא בס”ח שאם עומד להכשל באיסור נדה, עדיף שיחטא באיסור שז”ל, ולא באיסור חמור יותר.

– כמו כן העצבות היא אם כל חטאת.

– אמנם מכאן ועד “להוציא בשמחה” הדרך ארוכה…

העיקר כעת להתחרט ולטבול(ולעת מצא תעשה התיקון), ולמלא את זמנך בלימוד תורה ובעשיה חיובית מתוך שמחה, ובע”ה תעלה על דרך המלך.

שאלת המשך: שאלה 20096

למה הרב לא הוסיף בתשובתו את מאמר חז"ל מרעיבו שבע ומשביעו רעב ולכן כל נפילה גוררת נפילה ואם יעצור בעצמו בנפילה הראשונה גם השניה לא תבוא

הרב רזיאל כהן

אתה צודק.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן