Menu
שאל את הרב
print
אא

מה דעת הרב על המאמר דלהלן שהתפרסם בכמה מקומות איזהו חכם הרואה את הנולד לאחינו החרדים לדבר ה'! הנה בימינו נתפשט מאד מנהג גידול פאות אף שבעבר רוב השומרי תורה ומצוות לא נהגו כן. הספרדים לא נהגו כן כלל המה ורבניהם [ומרן הגר''ע יוסף התנגד לזה כמבואר בשו''ת מעיין אומר חי''ב עמ' רפ''ה וז''ל שם, שאלה: אברך ספרדי שגידל פאות לילדיו וכעת כיון שבמשפחתו צוחקים עליו רוצה להורידם שאל בעצת רבינו תשובה: (רבינו לא התייחס ישירות ואמר) אנחנו לא נהגנו ומדוע גידל בכלל. וכן מרן הגרב''צ אבא שאול, כמו שהעיד הגר''י יוסף בשיעור מוצ''ש פ' בלק התשע''ט וז''ל כשהיו מגיעים לחלאקה אצל חכם ב''צ לספרדים כמובן, הוא היה חותך דווקא ממקום הפאות אנחנו לא גידלנו פאות בשביל מה לעשות לילד בוקסות אחרי האוזן), אצל הליטאים היה זה רק מנהג של ת''ח ורבנים ואף הם לא היו מחנכים ילדיהם מקטנות לכך, רק אצל החסידים מנהג זה היה נפוץ, וכן אצל התימנים אלא שאצלם התחיל המנהג כתוצאה מגזירת המלכות עליהם כדי להשפילם כמו שהעיד בספר בסערת תימן עמ' ח' והנה לפני שישים שנה התחיל מנהג זה להתפשט בעיר בני ברק ורבים שבעצמם לא נהגו בזה החלו מחנכים בכך את יל

הרב רזיאל כהן

אינני בקיא בהשתלשלות ההסטוריה של הפאות, (המאמר ששלחת נחתך באמצע). המקור של הפאות הנהוגות כיום הוא מדברי רבנו האר"י ז"ל, ומעידים שכך נהג הבא"ח לגדלן. (ועיין מה שפרס היריעה בזה בשו"ת יצחק ירנן ח"ב יו"ד סי' י"ג) וגם אם בעבר בארצות המזרח לא נהגו בהן – עכשיו דאכשור עלמא לגדלן, ואין בזה שום דבר מוזר – למה לא להתחסד בזה?

כל ה"קציוניות הספרדית" שהזכרת – לצערנו בדרך כלל מזויפת, הלואי ימשיכו באותה קצוניות, במבטא האותיות, בצניעות הנשים וכיו"ב, ולא ינפנפו בדגלים רקים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן