Menu
שאל את הרב
print
אא

כיצד יש לנהוג הלכה למעשה בשוא שאחר תנועה גדולה בלשון ארמית, כגון: ואמרין (ובא לציון), צלותהון ובעותהון (קדיש), כי ראיתי מה שכתב הרב שריה דבליצקי זצ"ל בהסכמתו ל"אם למקרא ולמסורת" שמדברי המנחת שי (דניאל ו, א) אין ראיה, וגם ראיתי מה שהעיר עליו על המקום הרב דוד יצחקי שליט"א, ולכן אני שואל איך לנהוג, ואיך מרן הראש ישיבה מורה. תודה מראש.

הרב חנוך הכהן

הספר הנ"ל אינו מצוי איתי. ודעת מרן ראש הישיבה שליט"א שלא שייך הכלל הזה בארמית. (אפשר לעשות גם נח וגם נע).

שאלת המשך:

תודה רבה, וממש עכשיו מצאתי שכן כתב הראש ישיבה שליט"א ב"סנסן ליאיר" (עמ׳ קלב־קלג על מלת "שעשגז") עם כמה הוכחות, וכ"כ עוד ר׳ דוד יצחקי ב"קצירת האומ"ר" שבסוף ספר לוח ארש להיעב"ץ במהדו"ח, מאמר ה׳, וכן כתב עוד הרב יוסף חיים מזרחי שליט"א ב"קול יעקב" אות י"ח על מלת "ושכינתיה".

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן